מסמכים נדרשים להמרת רישיון נהיגה ישראלי לאיטלקי

מאת: אור הדר.

עדכון חשוב – נובמבר 2018 – החל מנובמבר 2018 לא ניתן יותר להמיר רישיונות ישראליים לאיטלקיים עקב תפוגת החוק הקודם. ישראלים המעוניינים לקבל רישיון נהיגה איטלקי צריכים לעבור את תהליך הוצאות הרישיון (תיאוריה ושיעורי נהיגה) מהתחלה!

יתכן שחוק המרת הרישיון הישראלי לאיטלקי יחודש, אך לא ידוע מתי והאם זה אכן יצא לפועל. 

תהליך המרת רישיון נהיגה המצוין מטה נכון לשנת 2017

שלום לכולם,

בפוסט זה אני אספר על החוויה האישית שלי מתהליך המרת רישיון הנהיגה מישראלי לאיטלקי.

אני ארצה להתחיל קודם בנושא של מדוע ומתי יש להמיר את הרישיון הישראלי לאיטלקי?

אז ככה אם יש לכם רזידנציה באיטליה מעל שנה – אתם לא יכולים לנהוג יותר עם הרישיון הישראלי. חשוב לציין שבמידה ותמשיכו לנהוג עם הרישיון הישראלי בזמן שיש לכם רזידנציה באיטליה מעל שנה אתם מסתכנים בקבלת קנסות על סך כ-270 יורו. בצפון איטליה יותר מקפידים על הנושא לעומת שבדרום איטליה הפקחים נוטים להיות פחות עירניים לחוק זה. 

שימו לב, אם יש לכם רזידנציה באיטליה מעל 4 שנים וטרם המרתם את הרישיון – יהיה עליכם לעשות את הרישיון מחדש באיטליה – מעבר טסט ותיאוריה מחדש. אז כדאי מאוד לא לדחות את העניין של המרת הרישיון יותר מידי. 

איך מתחילים?

שתי אופציות – או שמבצעים את התהליך דרך AutoScuola  או שפונים למשרד הרישוי (motorizzazione) הקרוב לביתכם.  אם אתם מחליטים לבצע את התהליך דרך אוטו-סקוולה התהליך יהיה קל יותר עבורכם, אך עשוי להיות יקר יותר. אני באופן אישי ביצעתי את התהליך במשרד הרישוי ובהמשך פוסט זה אמשיך לתאר את התהליך של המרת הרישיון במשרד הרישוי. 

אז ככה: 

  1. שלב ראשון הוא להגיע למשרד הרישוי בשעות הפתיחה, לחכות קצת בתור ולקחת את קיט המסמכים הנחוצים לצורך הגשת בקשה להמרת רישיון ישראלי לאיטלקי. במסמכים אלו מצויינים כל המסמכים שיהיה עליכם לספק על מנת להגיש את הבקשה. 
  2. שלב שני – תרגום הרישיון הישראלי על ידי מתרגם מוסמך מטעם השגרירות הישראלית ברומא והחתמתו בשגרירות. ההחתמה בשגרירות יכולה להתבצע על ידי המתרגם. עלות התרגום+החתמה+שליחה של התרגום מרומא לכתובת המגורים שלכם באיטליה הינה באזור 50 יורו. באתר השגרירות הישראלית ברומא תוכלו למצוא רשימה של מתרגמים רישמיים.  בהקשר זה אמליץ על המתרגם ערן רושפלד שביצע עבורי את מלאכת התרגום והחתמה בשגרירות במהירות ואדיבות. מהרגע שפניתי אליו עם סריקה של רישיון הנהיגה שלי, התרגום המוחתם כבר היה אצלי בבית תוך פחות מ-10 יום. ניתן ליצור קשר עם ערן במייל eranrosenfeld@hotmail.com 
  3. מבחינת מסמכים רפואיים – הונחתי לגשת לאופטמטריסט לבצע בדיקת ראייה מכיוון שאני נוהגת להרכיב משקפי ראייה בנהיגה. בפועל, אף אחד לא ביקש ממני את האישור הזה בשום שלב ואני מניחה שהפקידה שהנחתה אותי לבצע את בדיקת ראייה זו הטעתה אותי. עלות ביצוע הבדיקה וקבלת האישור הינה כ42 יורו. 

4. הנפקת אישור רפואי מרופא המשפחה. האישור נקרא certificato anamnestico ועלותו נעה בין 30 יורו ל-100 יורו. תלוי ברופא. אין פיקוח על המחירים וכל רופא יכול לבחור כמה לחייב על אישור רפואי זה.  מה הרופא בודק בפגישה? כלום! שואל אם אתם סובלים ממחלות X או צורכים סמים ואלכוהול. עניין של 60 שניות בעלות מופקעת!

5. יש להנפיק 4 תמונות פספורט זהות (בסופו של דבר לקחו ממני רק שתיים, אבל ביקשו 4)

6. שני בולים של 16 יורו שתכף אסביר מה עושים איתם.

7. קבועים תור לDottore legale דרך מוקד קביעת התורים של Cup Libera Professione.  אם אתם גרים בפירנצה המספר הוא 848800048. חשוב לציין ההמתנה לתור זה עשויה לקחת מספר שבועות. משום כך כדאי לקבוע  את התור בתחילת התהליך.  לרופא זה יש להגיע עם אישור הבריאות מרופא המשפחה, בול של 16 יורו, תמונות הפספורט שעשיתם, משקפי הראייה שלכם כיוון שהוא יעשה לכם בדיקת ראייה. יש להצטייד בכרטיס ASL שלכם וכרטיס בנקומט כיוון שבכניסה צריך לשלם 55 יורו עבור הנפקת האישור והתשלום מתבצע באמצעות מכונה שמקבלת בנקומטים בלבד. לא תהיה אפשרות לשלם במזומן. 

8. הגעה לפרפטורה prefettura למשרד Legalizzazione Documenti עם התרגום של רישיון הנהיגה הישראלי החתום על ידי השגרירות ברומא. שימו לב חובה להגיע עם תעודה מזהה. יש להגיע עם הבול השני של ה16 יורו.

9.  תשלום בדואר של שוברי התשלום שנמצאים בקיט של משרד הרישוי. שובר אחת על סכום של כ11 יורו ושובר שני על סכום של כ32 יורו. נא לקרוא היטב את ההוראות כשאתם ממלאים את השוברים. 

10. אחרי שיש לכם את כל אלו, תמלאו את המסמכים שלקחתם בתחילת התהליך ממשרד הרישוי. יש להגיע למשרד הרישוי עם צילומים של תעודת הזהות האיטלקית, רישיון הנהיגה הישראלי והפרמסו. כמובן לא לשכוח את האישורים הרפואיים והמסמכים המתורגמים של רישיון הנהיגה. רישיון הנהיגה הישראלי שלכם נשאר שם! מרגע הגשת כל מסמכים אלו יש להמתין חודשיים עד שהרישיון האיטלקי יהיה מוכן. 

שימו לב, ניתן ללכת למכונות הרישיומט המוצבות בסניפי סופר פארם וללחוץ על “כפל רישיונות” על מנת להנפיק כרטיס רישיון ישראלי. חשוב לציין, על מנת להשתמש במכונה זו יהיה עליכם להשתמש בכרטיס אשראי הנושא את שמכם. 

** הכתוב במאמר זה מבוסס על ניסיוני האישי בלבד, הוא עשוי להשתנות, להפוך ללא רלוונטי, או להיות שגוי. נא לוודא הכל מול הרשויות המתאימות.

מסלולי לימוד איטלקית ומכינות