רזידנציה באיטליה

תאריך עדכון אחרון: 10.3.2020

מהי רזידנציה?

הרזידנציה היא בעצם תושבות. ברגע שתעשו אותה באיטליה בעיר בה אתם מתגוררים, יכירו בכם כתושבים. ינפיקו עבורכם תעודת זהות איטלקית, ומרגע זה כשיבקשו ממכם מסמכים לביצוע פעולות כמו פתיחת חשבון בנק למשל. לרוב יסתפקו בתעודת הזהות בלבד ולא תצטרכו להיסחב עם הדרכון. במידה ואינכם בעלי דרכון אירופאי, עדיין תצטרכו להציג לרוב את הפרמסו די סוג’רנו. 

יתרון נוסף – הרזידנציה תעניק לכם הנחות על חשבונות החשמל (יש לעדכן את חברת החשמל כי בבעלותכם רזידנציה)

הבהרה – במידה והינכם בעלי שני דרכונים (ישראלי + אירופאי) יהיה עליכם לעשות את הרזידנציה עם הדרכון האירופאי. עם זאת, עליכם לדווח באנגרפה (Anagrafe = משרד רישום אוכלוסין) על כך שבבעלותכם גם דרכון ישראלי. 

 מסמכים נדרשים לרזידנציה באיטליה:

1. דרכון ישראלי + פרמסו / דרכון אירופי
2. ביטוח רפואי לשנה / ביטוח רפואי ממקום העבודה שלכם. 
3. אישור לימודים במידה ואתם סטודנטים
4. חוזה דירה  רישום דירה בעירייה מסמך שנקרא utenze domestiche
5. במידה ואין לכם חוזה דירה תוכלו להחתים את בעל הדירה על טופס אירוח.
6. תמונות פספורט
7. תשלום אגרה על הפנקת תעודת הזהות – כ-5 יורו, משולמים שם. 
8. צילומים של כל אחד מן המסמכים בסעיפים 1-5. 

איך הולך התהליך?

  1. קביעת פגישה – על מנת לקבוע פגישה יהיה עליכם להגיע למשרד שתפקידו הוא לקבוע את הפגישות להוצאת רזידנציה בanagrafe ( משרד רישום אוכלוסין). יהיה עליכם להגיע למשרד זה עם כל המסמכים הנדרשים, הפקידה תעבור עמכם על המסמכים ותקבע עבורכם פגישה. הערה – ישנן ערים שניתן להגיע למשרד רישום האוכלוסין גם ללא פגישה.
  2.  הגעה לAnagrafe עם כל המסמכים הדרושים במועד הפגישה שנקבעה עבורכם. הפקיד יזין את הנתונים במחשב, יברר באילו שעות אתם בדר”כ בבית על מנת לשלוח שוטר לבדוק שאתם אכן גרים בכתובת שמסרתם. 
  3. לאחר מכן, גשו למחלקה בAnagrafe שעוסקת בהפקת תעודות הזהות. שלמו שם את האגרה שעלותה כ-5 יורו, הביאו 2 תמונות פספורט והפקיד ינפיק עבורכם את תעודת הזהות במקום. 
  4. בשלושת החודשים שלאחר מכן יגיע שוטר אליכם הבייתה שיוודא שאתם אכן מתגוררים בכתובת זו ויאשר את הנפקת הרזידנציה עבורכם. 
  5.  אם עברתם דירה תצטרכו לעדכן את הכתובת החדשה באנגרפה. 

מסלולי לימוד איטלקית ומכינות